Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
С Преми́рными чи́нми ны́не водворя́яся, о свяще́нная и Боже́ственная главо́, с Небесе́ при́зри на благоче́стно пою́щия тя́ и твои́ми моли́твами сохраня́й.
Во мра́це неве́дения, преподо́бне, лю́те одержи́мь и душегу́бными страстьми́ пло́ти невоздержа́нием ты́ разжига́емь, преложе́ние пресла́вно обре́л еси́ внеза́пу, всеблаже́нне.
Губи́телей у́бо на седа́лищи пре́жде, о́тче, седе́л еси́ и на седа́лищи пресви́теров па́ки Христа́ просла́вил еси́, измени́вся явле́нно Влады́чнею Боже́ственною благода́тию.
Богоро́дичен: Де́ва по рождестве́ пребыла́ еси́: Сама́го бо ро́ждши Творца́ все́х и Го́спода, необы́чно и стра́нно на́м я́вльшася те́лом, Богороди́тельнице Ма́ти Присноде́во.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Я́ко Па́вел, ко Христу́ душе́вную любо́вь преложи́в, Киприа́не всему́дре, того́ учени́к бы́л еси́.
Обруча́ет ти́ Христо́с, вме́сто ри́з стра́стных одея́ние сла́вы да́руя и возрожде́ния оде́жду.
Поу́стник по́стнический пре́жде бы́вый терпели́в, по́слежде, Киприа́не всехва́льне, свиде́тель И́стины бы́л еси́.
Богоро́дичен: Госпо́дьственно и и́стинно Тя́, Богоро́дицу, ве́рнии почита́ем, Ты́ бо Бо́га родила́ еси́, пло́ть бы́вша, Всенепоро́чная.
Седа́лен, гла́с 8.
Нака́зан в пре́лести приле́жно, я́ко Па́вел, зва́н бы́сть с Небесе́, Кресто́м наставля́емь к све́ту зна́ния, честны́я бо де́вы любо́вию разжига́емь, тоя́ ра́ди сочета́лся еси́ Зижди́телю челове́ков. Те́м обличи́в не́мощь вра́жию, с не́ю сподо́бился еси́ ли́ку му́чеников, Киприа́не, архиере́ев удобре́ние, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́м безчи́сленных согреше́ний мои́х, и, я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному без се́мене моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щихтися, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.
Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Возбну́в, Богогла́се, от неи́стовства пе́рваго, де́монскую ле́сть и душетле́нную пре́лесть всю́ обличи́л еси́ и, ра́дуяся, взыва́л еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
До́блественно Иусти́на укрепля́ема и Чи́стую Де́ву и Обра́дованную зело́ моля́щи, се́тей избеже́ и ко́зней же вра́жиих.
Укрепля́ема ве́рою твоего́ Жениха́ и Кре́стною си́лою оде́яна, де́моны нея́тна, вопию́щи, пребыла́ еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богоро́дичен: И́же естество́м свобо́ден сы́й, о́бразом раба́ обнища́ бога́тством бла́гости, Ма́ти Присноде́во, из Тебе́ по Ипоста́си все́ прие́мь челове́чество.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Побо́рницу иму́щи я́ве Чи́стую Богома́терь, обога́щшися, Иусти́но, честно́е де́вство сохрани́ла еси́ невре́дно.
Одушевле́нный Христо́в и красне́йший о́браз, почти́м Иусти́ну, сокрове́нную добро́ту и некра́домое возложе́ние.
Неве́ста Христо́ва при́сная и нескве́рная, страда́нием и поще́нием восприе́мши, пра́ведно сугу́б вене́ц но́сит.
Богоро́дичен: У́м А́нгельский и челове́ческий не мо́жет сказа́ти неизрече́ннаго и пресла́внаго чудесе́ Рождества́ Твоего́, Всечи́стая.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.
Зло́бы дна́ преиспо́дняго доше́л еси́, к кра́йнейшей же па́ки доброде́тели, о́тче, возше́л еси́ на высоту́, пресла́вно измени́вся Боже́ственным Креще́нием.
Бы́л еси́ служи́тель де́монов пе́рвее, но Христо́в Богоявле́нный учени́к показа́лся еси́, при́сною любо́вию жела́ние возлюби́в после́днее.
Мно́гия ты́ Влады́це приве́л еси́ му́ченики, ку́плей велича́йшую явля́я, кро́вию мале́йшею Ца́рство Небе́сное, Богому́дре, купи́ти.
Богоро́дичен: Расто́ргни моя́ плени́цы согреше́ний, Богоневе́сто, грехо́внаго зако́на, Жи́зни зако́ном свобо́ду да́рующи, Влады́ку зако́на ро́ждшая.
Конда́к, гла́с 1.
От худо́жества волше́бнаго обрати́вся, Богому́дре, к позна́нию Боже́ственному, показа́лся еси́ ми́ру вра́ч мудре́йший, исцеле́ния да́руя честву́ющим тя́, Киприа́не со Иусти́ною: с не́юже моли́ся Человеколю́бцу Влады́це спасти́ ду́ши на́ша.
И́кос.
Целе́ний твои́х, свя́те, дарова́ния мне́ низпосла́в, и неду́гующее мое́ се́рдце гно́ем грехо́вным моли́твами твои́ми исцели́, я́ко да сло́во пе́ния от скве́рных усте́н мои́х ны́не принесу́ ти́ и воспою́ боле́зни твоя́, я́же показа́л еси́, священному́чениче, покая́нием до́брым и блаже́нным и Бо́гу приближа́ющимся. Того́ бо удержа́н руко́ю, напра́вился еси́, я́ко по ле́ствице, к Небе́сным, непреста́нно моля́ся спасти́ ду́ши на́ша.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Спасы́й во огни́ Авраа́мския Твоя́ о́троки и, халде́и уби́в, я́же пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
На священнонача́льство вше́д, свяще́ннейший о́браз священнонача́льником себе́ и пра́вило яви́л еси́, взыва́я: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Живонача́льныя тебе́ десни́цы и́стинно измене́ние, о́тче, наше́дшее, му́дра тя́ сотвори́ Боговеща́теля, пою́ща: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Ору́жие непобеди́мое на́м на проти́внаго, блаже́нне, ты́ яви́лся еси́, того́ облича́я ле́сти, пою́щим: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Небе́снии ли́цы и Пренебе́снии собо́ри песносло́вят из Тебе́, Богоро́дице, Рожде́ннаго, зову́ще: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Весели́ся, Иерусали́ме, торжеству́йте, лю́бящии Сио́на: ца́рствуяй бо во ве́ки, Госпо́дь Си́л прии́де. Да благогове́ет вся́ земля́ от Лица́ Его́ и да вопие́т: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Прему́дро е́ллинския му́дрости небре́гл еси́, сла́вне, апо́столов же Боже́ственное веща́ние, Ду́хом бряца́емо, о́тче, и о́гненными язы́ки я́сно изглаша́емо, вопия́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Восте́кл еси́ на высо́кая и преми́рная све́тло селе́ния, Христу́ кро́вию, я́ко же́ртвою непоро́чною, приноси́мь, о́тче, заколе́ние жи́во, прия́тно и благоуго́дно, воспева́я: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Побежда́еми от в тебе́ все́льшияся благода́ти, де́монстии полцы́ отгоня́ются и отбега́ют стра́сти неду́гующих, Богому́дре, ве́рнии же Боже́ственнаго све́та насыща́емся, вопию́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Лику́ют со А́нгельскими, Пречи́стая, си́лами о Рождестве́ Твое́м, Богома́ти, и Богоро́дицу ве́рою Тя́ имену́ющии: Ты́ бо Влады́ку и Изба́вителя на́м родила́ еси́, Ему́же пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, Прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́, те́м Тя́ вси́ велича́ем.
Свы́ше на́с, благоче́стно пою́щих тя́, назира́еши Боже́ственною благода́тию, твои́ми моли́твами, Богоглаго́льниче, и ору́жием благоволе́ния венчава́я, ми́р и спасе́ние да́руй на́м, я́ко священнонача́льник Боже́ственнейший.
Тече́ние исцеле́ний оби́льно пе́рсть твоя́ лю́бящим тя́ воздае́т; тебе́ же, Киприа́не, жены́ Богоно́сны я́ко Боже́ственно сокро́вище прие́млют и усе́рдно явля́ют сокрове́ннаго, да вси́ тебе́ наслади́мся.
Напра́вити на́ше ко Христу́, пребога́те, ше́ствие дея́нием, и Богоуго́дным житие́м, и чисте́йшим очище́нием су́що Бо́жию ти́хость умоли́, я́ко иера́рх сострада́тельнейший.
Богоро́дичен: Укрепи́ на́шу душе́вную не́мощь, Богома́ти, си́лою Твое́ю, разреши́ тяготу́, Пресвята́я, налага́емую рабо́м Твои́м, ми́ру пра́вды Со́лнце несказа́нно возсия́вшая.
Свети́лен.
В волхва́х несосужде́нна и еди́наго пребо́льша, преме́ншаго нра́в и попали́вшаго кни́ги, наставля́ющия ко пре́лести, и свиде́тельства вене́ц странноле́пно прие́мшаго, Киприа́на похва́лим, страда́льцев зерца́ло.
Богоро́дичен: Дре́вле божества́ наде́ждею прельсти́вый мя́ злоко́зненный, пло́тным предложе́нием прему́дренно па́ки прельща́ется от Де́вы Возсия́вшаго; и си́це осужде́ние пло́тное пло́тию разреши́ся, сме́рти умертви́вшейся.